Mindenki ismeri az otthonszülés bírósági eljárás alatt álló pápanőjét, aki Birkenstock-szandálos szektája élén azt próbálja elfogadtatni a hatóságokkal, hogy a nők önrendelkezési jogának része életveszélynek kitenni a megszülető gyereküket. Gollam Ágnes - a név eredetéről itt olvashattok - most egy rettenetes, ráadásul értelmiségi képvicc főszereplője lett, megijedni azért nem kell, ezen legalább nincsen méhlepény.
Próbáld kitalálni, ha nagyon nem megy, csak keveset gördíts lefelé, ott elárulom, ki a férfi a képen, és onnantól könnyű lesz:
Tolsztoj
a megoldás pedig: levendula
Képvicc készült a híres/hírhedt Geréb Ágnesről
2010.05.25. 01:11 - szily
Címkék: értelmiségi irodalmi híres ember
· 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://szovicc.blog.hu/api/trackback/id/tr282029133
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Nagy Szülészet Teszt 2010.05.25. 15:13:32
Miért akarnak egyes nők beleszólni a szülésük körülményeibe? Megengedjük-e nekik? Meg tudják-e jelenleg tenni, hogy a legközelebbi kórházban az elképzeléseik szerint szüljenek? Egyáltalán, miért megy ez a vita a szülés helyszínéről és hogyanjáról? Mag...
Trackback: Állásfoglalás az otthonszülésről 2010.05.25. 15:08:04
Korábban, távolról szemlélve az otthonszüléssel kapcsolatos eseményeket, mindig úgy éreztem, hogy az erőlködéssel mintha épp az ellenkezőjét érnék el annak, ami kívánatos lenne. Most, hogy a szülésem kapcsán nekifogtam elemezni, milyen találatok jönnek...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
NemesekErnyo 2010.05.25. 06:58:35
dula = dúla.
A dúla a szüléskor jelen lévő segítő, többnyire tapasztalt asszony :)
A dúla a szüléskor jelen lévő segítő, többnyire tapasztalt asszony :)
szamvan 2010.05.25. 06:59:25
dúla aki segít a nőknek a szülés közben
hát ez tényleg nem vmi nagy dobás, tudtok ennél gyötrelmesebbet is. ;)
hát ez tényleg nem vmi nagy dobás, tudtok ennél gyötrelmesebbet is. ;)
Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.05.25. 07:36:15
Ihletért gyere a blogomba, hátha sikerül valami közérthetőbbet dobnod a témán. Téged legalább gyakrabban beállít az index a kirakatba. :-)
Móg 2010.05.25. 08:18:26
üdv.nektek
a téma ennél kicsit komolyabb,de nem tudom eliténi
néhány napja:FŐCIM az INDEXEN: EGÉSZSÉGES ANYÁT AKARTAK KÓRHÁZBA SZÁLLITANI
A piszkok, az otthon született kisgyerek a mentőben haldoklott oxigénhiányos állapotban ,ha szerencséje van nem lesz ZOMBI.
az egészséges anya,a lakásban tartózkodó G. ágnes tanácsára elutasitotta a kórházba szállitást.Szerencsére a kihívott rendőrök nem avatkoztak a dologba.Hagyták az anyát és G.ágnest az ujabb sikeres otthonszűlés örömére pezsgőzni.JAJ,hogy született egy gyerek?Az anya meg geréb ezt nagyívben leszarja
a téma ennél kicsit komolyabb,de nem tudom eliténi
néhány napja:FŐCIM az INDEXEN: EGÉSZSÉGES ANYÁT AKARTAK KÓRHÁZBA SZÁLLITANI
A piszkok, az otthon született kisgyerek a mentőben haldoklott oxigénhiányos állapotban ,ha szerencséje van nem lesz ZOMBI.
az egészséges anya,a lakásban tartózkodó G. ágnes tanácsára elutasitotta a kórházba szállitást.Szerencsére a kihívott rendőrök nem avatkoztak a dologba.Hagyták az anyát és G.ágnest az ujabb sikeres otthonszűlés örömére pezsgőzni.JAJ,hogy született egy gyerek?Az anya meg geréb ezt nagyívben leszarja
kovego 2010.05.25. 08:46:18
azt hittem, hogy én vagyok annyira hülye, hogy nem értem, de úgy látszik más sem (ettől kicsit megnyugodtam)
permellesleg olyanról próbálsz véleményt mondani, amiről fogalmad sincs. tájékozódj mielőtt valakit elítélsz.
@Móg: Te mit tudsz az ominózus esetről? azt tudod, hogy az anyát a mentősök nem engedték a gyerekkel együtt a kórházba menni? azt tudod, hogy az anyát egy másik kórházba akarták vinni? azt is tudod, hogy a rendőrség kiérkezésekor az anya G. Ágnessel csöndeben a sötét lakásban kuksolva pezsgőztek?
permellesleg olyanról próbálsz véleményt mondani, amiről fogalmad sincs. tájékozódj mielőtt valakit elítélsz.
@Móg: Te mit tudsz az ominózus esetről? azt tudod, hogy az anyát a mentősök nem engedték a gyerekkel együtt a kórházba menni? azt tudod, hogy az anyát egy másik kórházba akarták vinni? azt is tudod, hogy a rendőrség kiérkezésekor az anya G. Ágnessel csöndeben a sötét lakásban kuksolva pezsgőztek?
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 08:56:42
Azt szeretném, ha a klinikákon is ott állnának a rendőrök karpereccel a kezükben az orvosok hibájából bekövetkező oxigénhiányos állapotok miatt és a rengeteg műhiba miatt, amelyet az állítólag jól felszerelt egészségügyi intézményekben követnek el.
Azokról miért nem számol be sajtó?
Nekem oxigénhiányos állapotban születzett a gyermekem egy állítólag jól felszerelt klinikán a szülészorvos hibájából, már késő volt császározni, nem volt elég ideje a 9 óra hossza alatt megfelelő döntést hozni!
Azokról miért nem számol be sajtó?
Nekem oxigénhiányos állapotban születzett a gyermekem egy állítólag jól felszerelt klinikán a szülészorvos hibájából, már késő volt császározni, nem volt elég ideje a 9 óra hossza alatt megfelelő döntést hozni!
nyitraig 2010.05.25. 09:21:14
Ajánlom mindenki figyelmébe a KSH adatbázist. Interneten elérhető bárki számára.
Napi átlagban 2 csecsemő halálozik el szülés vagy az azt követő 5 napban!
Ennél az otthonszülés statisztikái jobbak!
Napi átlagban 2 csecsemő halálozik el szülés vagy az azt követő 5 napban!
Ennél az otthonszülés statisztikái jobbak!
nyitraig 2010.05.25. 09:23:49
Ja, ez a vicc vagy mi, nem is értem.
De úgy látom nem én vagyok annyira hülye, hanem a szerző. Mindegy ez a rovat a későbbiekben általam biztos nem fogja növelni a nézettséget.
De úgy látom nem én vagyok annyira hülye, hanem a szerző. Mindegy ez a rovat a későbbiekben általam biztos nem fogja növelni a nézettséget.
Kolo 2010.05.25. 09:30:43
Sajnos gerébet személyesen is ismerem,
muszály lenne példát statuálni, és komoly börtönbüntetéssel súlytani.
Egyedül elmezavarra hivatkozhatna,
attól félek meg is úszná, mert súlyos elmekórtani eset a nő, kőbolond.
Ami nem is lenne baj, mert vannak aranyos bolondok is, de sajnos ő nem az, hanem egy ártó elmebeteg.
muszály lenne példát statuálni, és komoly börtönbüntetéssel súlytani.
Egyedül elmezavarra hivatkozhatna,
attól félek meg is úszná, mert súlyos elmekórtani eset a nő, kőbolond.
Ami nem is lenne baj, mert vannak aranyos bolondok is, de sajnos ő nem az, hanem egy ártó elmebeteg.
PetertheRepeater 2010.05.25. 09:48:23
ez szarul szar
uruk.hai 2010.05.25. 09:56:12
@nyitraig: Ó a statisztika! Bűvészkedés a számokkal. "Napi átlagban 2 csecsemő halálozik el szülés vagy az azt követő 5 napban!" Az otthonszülésnél tényleg nem hal meg ennyi. No de mennyi gyerek születik kórházban, és mennyi otthon? Vagy ha már úgyis megnézted, ideírnád azt is, hogy 1000 szülésre lebontva mekkora ez a szám a kórházakban illetve az otthonszüléseknél?
Leonard Zelig 2010.05.25. 10:02:31
@uruk.hai: Ja-ja és otthonszülésnél a koraszülöttet legfeljebb a mikróba tudod berakni, míg egy kórházban az inkubátorba. Következésképp, aki meghal az mindenképpen a kórházban hal meg, ha egyszer problémás és nem azonnal hal meg, vagy szülés közben.
nyitraig 2010.05.25. 10:11:37
@uruk.hai: Csak azért írtam le, hogy mások is lássák a média mennyire felkapja, ha otthon történik gáz. Azt persze nem kapják fel, ha kórházban cseszik el a dolgokat, oxitocin, stb segítségével. Mi otthon szültünk, de szülés előtt több kórházat is felkerestünk, nem volt eldöntve előre az otthonszülés. Úgy vettük észre a kórházban az életben maradás kockázata jobb, de az egyéb sérülések veszélye sokkal nagyobb (és szinte biztosabb) Összeségében néztünk, ami nálunk az otthonszülés oldalára dőlt. Ettől függetlenül, ha lenne normális választási lehetőség otthonszülésben, azt nem bánnám...
Mert így, hogy egy szervezet van monopol helyzetben, verseny nélkül...gáz
Mert így, hogy egy szervezet van monopol helyzetben, verseny nélkül...gáz
AzHofi 2010.05.25. 10:12:15
@nyitraig: én csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam.
AzHofi 2010.05.25. 10:14:01
@nyitraig: a fenét van monopolhelyzetben. Tudod mennyi magánklinika van? Mirjád. Nyisd ki jól a szemedet és a pénztárcádat.
Alf (törölt) 2010.05.25. 10:44:46
én is azt hittem, a tolsz, tolj a vicc
:=|
:=|
kovego 2010.05.25. 10:47:07
@Leonard Zelig: G.Á. koraszülést nem vállal, szóval a gyereket nem kell berakni a mikróba! Ha szülés közben valamilyen komplikáció lép fel, akkor hívják a mentőt, vagy bemennek a kórházba.
A különbség egy kórházi és otthon szülés közt óriási. Mi otthon szültünk a húgomék fél évvel előttünk kórházban. A sógorral megbeszéltünk 1-2 dolgot, pl.:
1. a húgom a kórházban csak hanyatt fekve vajúdhatott (ez az egyik legfájdalmasabb pozíció a nőnek, viszont az orvosnak qva kényelmes!!!)
2. a doki teljes testsúlyával paszírozta ki a gyereket a húgomból, mert az még nem óhajtott jönni, valószínűleg a szilveszteri buliba sietett. nálunk mindenre volt idő, nem siettetett senki semmit, nem voltak hormon injekciók, felesleges infúzió bekötések.
3. amint megszületett a gyerek, a kórházban köldök zsinór elvág, be a csap alá. sógor hitetlenkedve hallgatta, hogy nálunk 3/4 óra után vágtam el a zsinórt. vajon miért? látszólag még használatban van, lüktet!!!
a gyerek egyből cici közelbe került, épphogy csak addig sírt, amíg meg nem érezte az anyja test melegét, aztán megnyugodott!
4. 1 óra múlva jött a méhlepény. hitetlenkedve hallgatta, náluk félóra után műteni akarták a húgomat!!!
G.Á. soha senkit nem kényszerít arra, hogy nála szüljön, azt mondja, hogy "mindenki ott szüljön, ahol biztonságban érzi magát". Én is ódzkodtam az otthon szülés ellen, féltem, de nem bántam meg!!!
A különbség egy kórházi és otthon szülés közt óriási. Mi otthon szültünk a húgomék fél évvel előttünk kórházban. A sógorral megbeszéltünk 1-2 dolgot, pl.:
1. a húgom a kórházban csak hanyatt fekve vajúdhatott (ez az egyik legfájdalmasabb pozíció a nőnek, viszont az orvosnak qva kényelmes!!!)
2. a doki teljes testsúlyával paszírozta ki a gyereket a húgomból, mert az még nem óhajtott jönni, valószínűleg a szilveszteri buliba sietett. nálunk mindenre volt idő, nem siettetett senki semmit, nem voltak hormon injekciók, felesleges infúzió bekötések.
3. amint megszületett a gyerek, a kórházban köldök zsinór elvág, be a csap alá. sógor hitetlenkedve hallgatta, hogy nálunk 3/4 óra után vágtam el a zsinórt. vajon miért? látszólag még használatban van, lüktet!!!
a gyerek egyből cici közelbe került, épphogy csak addig sírt, amíg meg nem érezte az anyja test melegét, aztán megnyugodott!
4. 1 óra múlva jött a méhlepény. hitetlenkedve hallgatta, náluk félóra után műteni akarták a húgomat!!!
G.Á. soha senkit nem kényszerít arra, hogy nála szüljön, azt mondja, hogy "mindenki ott szüljön, ahol biztonságban érzi magát". Én is ódzkodtam az otthon szülés ellen, féltem, de nem bántam meg!!!
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 10:53:37
@uruk.hai:
Nem menti fel, de azokat az orvosokat sem, akik naponta követnek el a hazai kórházakban és klinikákon hasonló műhibákat.
Belőlem pl 2 orvos nyomta ki a gyermekemet, kettő belémkönyökölt teljes testsúllyal egy pedig húzta kifelé, mert akkor már nem lélegzett a pici.
A kórházban sem a szülészorvos menti meg a hasonlóan oxigénhiányos gyermek életét, akit az orvos juttatott ilyen helyzetbe, hanem a neonatológus.
Nem menti fel, de azokat az orvosokat sem, akik naponta követnek el a hazai kórházakban és klinikákon hasonló műhibákat.
Belőlem pl 2 orvos nyomta ki a gyermekemet, kettő belémkönyökölt teljes testsúllyal egy pedig húzta kifelé, mert akkor már nem lélegzett a pici.
A kórházban sem a szülészorvos menti meg a hasonlóan oxigénhiányos gyermek életét, akit az orvos juttatott ilyen helyzetbe, hanem a neonatológus.
kyanzes (törölt) 2010.05.25. 10:54:49
Meggyőződésem, hogy életemben először és utoljára hallottam a "dula" szót.
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.05.25. 10:54:51
@kovego: Hippik! Ez egy viccblog. Úgyhogy takarodjatok téríteni máshová.
Itt a megfejtés prolik:
Лев Николаевич Толстой
Itt a megfejtés prolik:
Лев Николаевич Толстой
kovego 2010.05.25. 11:08:14
@Őrnagy Őrnagy: a megfejtés megvolt, de mi ebben a vicc??? ha ez egy viccblog, akkor legyen vicces!!!
senkit nem akarok megtéríteni, én csak válaszoltam azoknak akik vádaskodnak, úgy hogy semmit nem tudnak az esetről, és az egész otthon szülésről.
senkit nem akarok megtéríteni, én csak válaszoltam azoknak akik vádaskodnak, úgy hogy semmit nem tudnak az esetről, és az egész otthon szülésről.
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.05.25. 11:19:40
@kovego: Aki képes otthon szülni, , annak ez nem vicces. Ennyi.
Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2010.05.25. 11:46:06
Én elvböl nem züllök otthol, de a krimóba is csak a társaság végett járok.
Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.05.25. 11:53:23
Igen, igen, ez egy viccblog. Gyertek hozzám érvelni.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.05.25. 11:55:24
Na érjünk el oda, hogy megellik. Eljő az evangélium ideje, kijön a kis Sándor (végül ezt választotta, mert női névben különleges). Hónapokig tartó vívódás ér ezzel a végéhez, melyben először az otthon szülés, aztán a fürdőkádba szülés, majd az otthoni fürdőkádba szülés merült fel lehetőségként. A védőnő kiguglizása után kiderült, hogy vannak bábák is, majd dúlák következtek, végül 1-2 katmandui sámán.
(a modoros ősanya, ha valaki még nem olvasta volna: modoros.blog.hu/2009/06/03/modoros_notipusok_az_osanya )
(a modoros ősanya, ha valaki még nem olvasta volna: modoros.blog.hu/2009/06/03/modoros_notipusok_az_osanya )
lr 2010.05.25. 11:56:08
@larry: Ehhehe, ez egész Alf kommentjéigesett, de asszem, jobb volt, mint a poszt.
(Már nekem, aki életemben nem hallottam még a dula szót).
(Már nekem, aki életemben nem hallottam még a dula szót).
zigzeg 2010.05.25. 11:58:55
Gusztustalan ez a sommás vélemény Dr. Geréb Ágnesről....
@Leonard Zelig: Aham, és szerinted ha koraszülésről van szó, akkor az ember majd otthon akar szülni..... Az otthon szüléshez előfeltétel, hogy a szülésnél ne legyen előrelátható komplikáció. A sok okostojás nem tudja elképzelni, hogy Dr. G.Á-ék is felszerelten érkeznek, és ha komplikáció van, az anyuka és a gyerek is kórházba vihető. Nyilván nem Bugacpusztán érdemes otthon szülni, ahová mentővel a legközelebbi kórház oda-vissza túl messze van. A dolog működhetne, ha a kórházak szándékosan nem tennének be az otthon szülni vágyóknak. Ha komplikációval kórházba kerülsz, akkor számíthatsz a kórházi személyzet maximális antipátiájára. Mi kórházban szültünk, nem részletezem, se az anyukának, se a gyereknek nem volt jó, az orvosok leginkább azzal foglalkoztak, mikor jön a munkaidő vége, mert jó lenne addigra végezni, hogy időbe hazamehessenek. Persze hazamehettek volna, és akkor majd a következő turnus ügyeletes orvosa befejezi a szülés levezetését, de azon aggódtak, hogy akkor a borítékot vajon ki kapja. Különben ha kiszámolnánk, hogy mennyi OEP pénzt kap egy szülésért a kórház (pláne, ha császár), mennyi kerül a borítékba, nagyon gyorsan kiderülne, hogy egy OEP kasszából pénzt nem kapó magánklinika, ahol az embernek a seggét is kinyalják, nem is olyan drága, sőt, a hozzáadott egyéb szolgáltatásokkal kifejezetten korrekt.
Ajánlom ezt elolvasni, elég korrekt írás arról, hogy értelmes országokban hogyan működik az otthonszülés intézménye szabályozott keretek között: felicitasz.blog.hu/2009/09/28/magyar_tragikomedia_az_otthonszulesrol
@Leonard Zelig: Aham, és szerinted ha koraszülésről van szó, akkor az ember majd otthon akar szülni..... Az otthon szüléshez előfeltétel, hogy a szülésnél ne legyen előrelátható komplikáció. A sok okostojás nem tudja elképzelni, hogy Dr. G.Á-ék is felszerelten érkeznek, és ha komplikáció van, az anyuka és a gyerek is kórházba vihető. Nyilván nem Bugacpusztán érdemes otthon szülni, ahová mentővel a legközelebbi kórház oda-vissza túl messze van. A dolog működhetne, ha a kórházak szándékosan nem tennének be az otthon szülni vágyóknak. Ha komplikációval kórházba kerülsz, akkor számíthatsz a kórházi személyzet maximális antipátiájára. Mi kórházban szültünk, nem részletezem, se az anyukának, se a gyereknek nem volt jó, az orvosok leginkább azzal foglalkoztak, mikor jön a munkaidő vége, mert jó lenne addigra végezni, hogy időbe hazamehessenek. Persze hazamehettek volna, és akkor majd a következő turnus ügyeletes orvosa befejezi a szülés levezetését, de azon aggódtak, hogy akkor a borítékot vajon ki kapja. Különben ha kiszámolnánk, hogy mennyi OEP pénzt kap egy szülésért a kórház (pláne, ha császár), mennyi kerül a borítékba, nagyon gyorsan kiderülne, hogy egy OEP kasszából pénzt nem kapó magánklinika, ahol az embernek a seggét is kinyalják, nem is olyan drága, sőt, a hozzáadott egyéb szolgáltatásokkal kifejezetten korrekt.
Ajánlom ezt elolvasni, elég korrekt írás arról, hogy értelmes országokban hogyan működik az otthonszülés intézménye szabályozott keretek között: felicitasz.blog.hu/2009/09/28/magyar_tragikomedia_az_otthonszulesrol
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.05.25. 12:11:56
@zigzeg: Te szerencsétlen. Választott orvos kell, már hozzá kell járni terhesgondozásra is, és nincs gond. Ő tuti ott lesz veletek végig. Tuti olcsóbb, mint G. Á. Sőt, egy kicsit hozzáteszel, és mehetsz magánkórházba is. Húzás, dobozgitár Sale van az Árkádban.
zigzeg 2010.05.25. 12:17:28
@Őrnagy Őrnagy: Választott orvosunk volt, csak sietett. És mellesleg Dr. G.Á. olcsóbb nála. De mindegy. Dobozgitárom már van, köszi.
belakis 2010.05.25. 12:32:11
De ez a dúla nem segít, hanem az alapból téveszmében élő nők hülyeségét erősíti meg, és a gyerekeiket veszélyezteti.
: ) 2010.05.25. 12:57:39
Az én dúlám a férjem volt és segített. 3x is. Persze volt bába is velünk, de ő csak a baba érkezésénél segített.
Amikor eldöntöttük, hogy otthon szülünk, Ágiról nem is tudtunk. Nagyon utána jártunk a komplikációknak is, és miután mindenki azt mesélte, hogyan sérült meg vagy ő, vagy a gyermeke, hogyan éltek át durva traumákat születés/szülés közben a kórházban, ezért kizárásos alapon maradtunk az osz.-nél.
Köszönjétek Áginak, hogy ma már több kórházban benn lehet a férj a szülésnél, mert többek között ez is az ő érdeme!
Amikor eldöntöttük, hogy otthon szülünk, Ágiról nem is tudtunk. Nagyon utána jártunk a komplikációknak is, és miután mindenki azt mesélte, hogyan sérült meg vagy ő, vagy a gyermeke, hogyan éltek át durva traumákat születés/szülés közben a kórházban, ezért kizárásos alapon maradtunk az osz.-nél.
Köszönjétek Áginak, hogy ma már több kórházban benn lehet a férj a szülésnél, mert többek között ez is az ő érdeme!
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 13:30:26
"Az 1600-as évekig az asszonyok az egész világon valamilyen függőleges (vertikális), de semmiképpen sem vízszintes, helyzetben szültek. A természeti népek asszonyai ma is ezt teszik.
Aztán, főleg Európában, valami megváltozott. Nem, nem az asszonyok, hanem a szülés körüli teendők. Több magyarázat is van. Sokan az orvosokat teszik felelőssé, mondván a fekvő helyzetben lévő szülőnő az ő munkájukat könnyíti meg. Valószínű, hogy fordítva történt minden: hiszen orvost csak akkor hívtak, ha már nagy baj volt, s akkorra már annyira elfáradt az asszony, hogy csak feküdni tudott. Közismert az az anekdota is, hogy XIV. Lajos meg akarta lesni az egyik kegyencnője szülését, s hogy Őfelsége mindent és jól láthasson, az orvos arra kérte az asszonyt, hogy feküdjék hanyatt…
Az 1950-es években a kórházban való szülést tették kötelezővé. Ennek szakmai magyarázata teljesen jogos volt: a viszonylag magas anyai és magzati halálozás csökkentése volt a cél. A 80-as években elérte a mi országunkat is, szerencsére csak részben, a szülés alatti gépi monitorizálás mindenek fölöttisége, s ez bizony még szigorúbb koreográfia bevezetését jelentette a szülőszobákon.
A szülészetben - nagyon helyesen - a teljes biztonság elérése vált céllá, s a szülést mindenki műtétnek tekintette.
Így aztán nem véletlen, hogy csak ritkán lehetett hallani, olvasni más - esetleg valamilyen függőleges helyzetben való vajúdásról, szülésről."
A világ azonban változik!
Aztán, főleg Európában, valami megváltozott. Nem, nem az asszonyok, hanem a szülés körüli teendők. Több magyarázat is van. Sokan az orvosokat teszik felelőssé, mondván a fekvő helyzetben lévő szülőnő az ő munkájukat könnyíti meg. Valószínű, hogy fordítva történt minden: hiszen orvost csak akkor hívtak, ha már nagy baj volt, s akkorra már annyira elfáradt az asszony, hogy csak feküdni tudott. Közismert az az anekdota is, hogy XIV. Lajos meg akarta lesni az egyik kegyencnője szülését, s hogy Őfelsége mindent és jól láthasson, az orvos arra kérte az asszonyt, hogy feküdjék hanyatt…
Az 1950-es években a kórházban való szülést tették kötelezővé. Ennek szakmai magyarázata teljesen jogos volt: a viszonylag magas anyai és magzati halálozás csökkentése volt a cél. A 80-as években elérte a mi országunkat is, szerencsére csak részben, a szülés alatti gépi monitorizálás mindenek fölöttisége, s ez bizony még szigorúbb koreográfia bevezetését jelentette a szülőszobákon.
A szülészetben - nagyon helyesen - a teljes biztonság elérése vált céllá, s a szülést mindenki műtétnek tekintette.
Így aztán nem véletlen, hogy csak ritkán lehetett hallani, olvasni más - esetleg valamilyen függőleges helyzetben való vajúdásról, szülésről."
A világ azonban változik!
k2 2010.05.25. 13:36:00
"a nők önrendelkezési jogának része életveszélynek kitenni a megszülető gyereküket"
lacika drága, menjél szépen horgászni, ahhoz talán elég agyad van. vagy esetleg rakass tartóshullámot a hajadba, ez a melír lassan kimegy a divatból. de ha végképp ennyire ráérsz, akkor töprengj azon, hogy a harmadik szerencsétlent Andrénak vagy Tömjénnek kellene inkább elnevezni.
de ne próbálj meg lécci ennyire komoly témákkal foglalkozni, mert kevés vagy hozzá, szívem, mint nyáron a hóember. ezért nem is írom azt, h esetleg nézz utána a német vagy holland statisztikáknak kórházi vs. kórházon kívüli (nem csak otthoni btw) szülés témában, mert ez ÚJSÁGÍRÓI munka volna, ahhoz meg te nem értesz sajnos.
lacika drága, menjél szépen horgászni, ahhoz talán elég agyad van. vagy esetleg rakass tartóshullámot a hajadba, ez a melír lassan kimegy a divatból. de ha végképp ennyire ráérsz, akkor töprengj azon, hogy a harmadik szerencsétlent Andrénak vagy Tömjénnek kellene inkább elnevezni.
de ne próbálj meg lécci ennyire komoly témákkal foglalkozni, mert kevés vagy hozzá, szívem, mint nyáron a hóember. ezért nem is írom azt, h esetleg nézz utána a német vagy holland statisztikáknak kórházi vs. kórházon kívüli (nem csak otthoni btw) szülés témában, mert ez ÚJSÁGÍRÓI munka volna, ahhoz meg te nem értesz sajnos.
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 13:46:09
Mindenesetre én egy rendőrségi karperecet szeretnék minden olyan kilinikai nőgyógyásznak ajándékozni, aki saját hibájából, hányavetiségéből a megszületendő gyermeket és az édesanyját veszélynek teszi ki és ezzel maradandó károsodást okoz a picinek és az anyának, vagy mindkettőnek egyaránt.
Zoltáng 2010.05.25. 13:48:36
A Geréb is madár?
Szittyakürt 2010.05.25. 13:49:41
Sikerült iderángatni a neten kóborló összes tarisznyarákot! Biomarhák! Gratulálok minden otthon szülő nőnek! De nem értem, miért kell otthon szülni?! Szerintem nem elég természetes. Magyar anya szüljön jurtában a pusztában.
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.05.25. 13:50:49
Érdekes látni, mikor az ördögbotos hippik, a szívcsakrás széljobberek + az OEP fikázó libertárius-neoliberó piacpárti fundamentalisták egyesülnek az otthonszülésért. Szily, több posztot a témában.
Fekete Dália 2010.05.25. 13:56:04
Szerintem jobb lenne a férfiak nem pofáznának bele a szülésbe, csak csendben megpróbálnának segíteni a vajúdó nőkön.
Egyébként minden aranyérrel, vagy vakbéllel operált barom mellé egy állandóan síró csecsemőt rakni!
Egyébként minden aranyérrel, vagy vakbéllel operált barom mellé egy állandóan síró csecsemőt rakni!
Átvitel honvéd 2010.05.25. 13:56:58
Te... Szily... Te tudod, hogy Hollandiában a nők alapértelmezésben otthon szülnek, és csak akkor mehetnek kórházba (az intézmény, és az egészségbiztosító határozott "rábeszélése" után), ha az ügy neccesnek néz ki?
Nem, mintha egyik- vagy másik eljárást helyeselném v. helyteleníteném... mondhatnám, még egyszer sem szültem, sem kórházban, sem otthon... De azt mondani, hogy "Mindenki ismeri az otthonszülés bírósági eljárás alatt álló pápanőjét, aki Birkenstock-szandálos szektája élén azt próbálja elfogadtatni a hatóságokkal, hogy a nők önrendelkezési jogának része életveszélynek kitenni a megszülető gyereküket.", nos, az ennek tudatában egy kicsit erős, hogy ne mondjam: égő, nem gondolod?
Nem, mintha egyik- vagy másik eljárást helyeselném v. helyteleníteném... mondhatnám, még egyszer sem szültem, sem kórházban, sem otthon... De azt mondani, hogy "Mindenki ismeri az otthonszülés bírósági eljárás alatt álló pápanőjét, aki Birkenstock-szandálos szektája élén azt próbálja elfogadtatni a hatóságokkal, hogy a nők önrendelkezési jogának része életveszélynek kitenni a megszülető gyereküket.", nos, az ennek tudatában egy kicsit erős, hogy ne mondjam: égő, nem gondolod?
www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.25. 14:04:36
én nem értem, ezt a nőt miért nem csukják már le?
kispista 2010.05.25. 14:04:54
@nyitraig:
"
Napi átlagban 2 csecsemő halálozik el szülés vagy az azt követő 5 napban!
Ennél az otthonszülés statisztikái jobbak! "
Ahol bármilyen komplikáció várható, ott nem szülnek otthon.
Tehát a kórházi statisztikában benne vannak az előre láthatóan nehéz szülések, míg az otthoniban csak azok, amelyiknél probléma nem várható.
Így elképzelhető, hogy a statisztika az otthonszülésnél jobb, de ugyanolyan eseteket tekintve már nem.
És hollandián kívül melyik fejlett országban terjedt el az otthonszülés?
Geréb Gyilkos Ágnes mennyi pénzt nyúl le a szülőktől? Tudom, ők önként támogatják ezt a szarházi gyerekgyilkost!
"
Napi átlagban 2 csecsemő halálozik el szülés vagy az azt követő 5 napban!
Ennél az otthonszülés statisztikái jobbak! "
Ahol bármilyen komplikáció várható, ott nem szülnek otthon.
Tehát a kórházi statisztikában benne vannak az előre láthatóan nehéz szülések, míg az otthoniban csak azok, amelyiknél probléma nem várható.
Így elképzelhető, hogy a statisztika az otthonszülésnél jobb, de ugyanolyan eseteket tekintve már nem.
És hollandián kívül melyik fejlett országban terjedt el az otthonszülés?
Geréb Gyilkos Ágnes mennyi pénzt nyúl le a szülőktől? Tudom, ők önként támogatják ezt a szarházi gyerekgyilkost!
Bati Tamásné 2010.05.25. 14:12:34
@fehérzaj: Elég kellemetlen felállás lehet, aranyérrel férfi nélkül...
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 14:17:14
@Bati Tamásné:
Én a férfiak aranyerére gondoltam, meg vakbelére.
Oszt odanyomni melléjük egy felhúzhatós amerikai bőgőmasinát.Sírna ha etetni kellene, meg sírna, ha pelenkázni kellene, a majom amerikaiak ilyenen tanulnak.
Na megtudnák a "kedves" pasik mi is az a gyermek.
Én a férfiak aranyerére gondoltam, meg vakbelére.
Oszt odanyomni melléjük egy felhúzhatós amerikai bőgőmasinát.Sírna ha etetni kellene, meg sírna, ha pelenkázni kellene, a majom amerikaiak ilyenen tanulnak.
Na megtudnák a "kedves" pasik mi is az a gyermek.
kovego 2010.05.25. 14:21:02
@kispista:
"Ahol bármilyen komplikáció várható, ott nem szülnek otthon."
erről van szó!!!
ahol komplikáció van, ott szükség van az orvosi beavatkozásra, és a műszerekre
ahol nem várható komplikáció, ott nincs szükség se orvosra se infúzióra, se műszerre
a választott dokink (mert azért a 4 pecsétért elmentünk a terhes könyvbe) közölte, hogy 100-150 e huf-ot kér, majd sírós hangon hozzátetette, hogy "100 alá nem tudok menni" (majdnem vele sírtam)
meg akartam tőle kérdezni, hogy ha baj van, akkor a mennyit ad vissza.
ja és közölte, hogy válasszunk szülésznőt (tarifa 40-50 e), mert akkor nem az ügyeletes szülésznő fog velünk foglalkozni, akinek lehet 4-5 betege
ha külön szobát akarunk, akkor az 14e huf/nap
kérdés: miért fizetjük mindketten a tb-t? tisztelt dr. úr mennyit adózik ebből a 100-150 e huf-ból? t. dr. úrnak mennyibe került beszerezni a műszereket, berendezni a szobát stb stb?
"Ahol bármilyen komplikáció várható, ott nem szülnek otthon."
erről van szó!!!
ahol komplikáció van, ott szükség van az orvosi beavatkozásra, és a műszerekre
ahol nem várható komplikáció, ott nincs szükség se orvosra se infúzióra, se műszerre
a választott dokink (mert azért a 4 pecsétért elmentünk a terhes könyvbe) közölte, hogy 100-150 e huf-ot kér, majd sírós hangon hozzátetette, hogy "100 alá nem tudok menni" (majdnem vele sírtam)
meg akartam tőle kérdezni, hogy ha baj van, akkor a mennyit ad vissza.
ja és közölte, hogy válasszunk szülésznőt (tarifa 40-50 e), mert akkor nem az ügyeletes szülésznő fog velünk foglalkozni, akinek lehet 4-5 betege
ha külön szobát akarunk, akkor az 14e huf/nap
kérdés: miért fizetjük mindketten a tb-t? tisztelt dr. úr mennyit adózik ebből a 100-150 e huf-ból? t. dr. úrnak mennyibe került beszerezni a műszereket, berendezni a szobát stb stb?
Labancz 2010.05.25. 14:21:45
@pcr: igazad van, éljenek a leszbikusok!
kispista 2010.05.25. 14:24:28
@kovego: de attól még lehet komplikáció, hogy nem látják előre! Pl. a fenti esetben.
Felelőtlen az, aki divatból elkerüli a kórházat és otthon szül.
Felelőtlen az, aki divatból elkerüli a kórházat és otthon szül.
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 14:29:47
Az orvos is felelőtlen, amikor komlikációmentesen induló szülésből kész borzalmat csinál!
Mindezt kilnikai szakmai háttérrel alátámasztva.
Mindezt kilnikai szakmai háttérrel alátámasztva.
margaritt 2010.05.25. 14:34:23
Látom, mindenki baromira otthon van otthonszülésben.
Szilikonfixált, fiatalság-mániás világunkban nem szalonképes azt mondani, hogy a szülés bizony életveszélyes, és gyakorlatilag bármikor léphet fel olyan komplikáció, ami miatt az anya vagy a baba meghal. A legdrágább magánkórházban is történhet (történik is!) tragédia, és árokparton is lehet egészséges csecsemőt világra hozni.
A magyar nők elenyésző százaléka választja a kórházon kívüli szülést, és ezek túlnyomó többsége rendben lezajlik.
Az orvostudomány nem mindenható, az orvosok nem tévedhetetlenek .
Én szerencsés vagyok, mert mindkét gyerekemet bababarát kórházban, emberséges orvos és szülésznő segítségével szültem, de sajnos nem mindenki ilyen szerencsés.
Az egyik barátnőm a babáját Buda egyik legmenőbb kórházában vesztette el - a baba elakadt a szülőcsatornán, nem tudták időben kiszedni - súlyos oxigénhiányos állapotban született, 4 nap múlva meghalt. Ha jól emlékszem G. Á.-t most azért állítják bíróság elé, mert ugyanilyen komplikáció miatt otthonszülésnél halt meg egy baba.
Azért ne mérjünk kettős mércével.
Szilikonfixált, fiatalság-mániás világunkban nem szalonképes azt mondani, hogy a szülés bizony életveszélyes, és gyakorlatilag bármikor léphet fel olyan komplikáció, ami miatt az anya vagy a baba meghal. A legdrágább magánkórházban is történhet (történik is!) tragédia, és árokparton is lehet egészséges csecsemőt világra hozni.
A magyar nők elenyésző százaléka választja a kórházon kívüli szülést, és ezek túlnyomó többsége rendben lezajlik.
Az orvostudomány nem mindenható, az orvosok nem tévedhetetlenek .
Én szerencsés vagyok, mert mindkét gyerekemet bababarát kórházban, emberséges orvos és szülésznő segítségével szültem, de sajnos nem mindenki ilyen szerencsés.
Az egyik barátnőm a babáját Buda egyik legmenőbb kórházában vesztette el - a baba elakadt a szülőcsatornán, nem tudták időben kiszedni - súlyos oxigénhiányos állapotban született, 4 nap múlva meghalt. Ha jól emlékszem G. Á.-t most azért állítják bíróság elé, mert ugyanilyen komplikáció miatt otthonszülésnél halt meg egy baba.
Azért ne mérjünk kettős mércével.
Bati Tamásné 2010.05.25. 14:37:02
@pcr: Pedig nagyon leszbikus szaga van annak amit írtál. Nem lehet, hogy látens leszbi vagy?
Azok szoktak tulajdonként beszélni a gyerekükről, amihez az apának semmi köze.
Ja és az elhagyott bosszúszomjas nők is ezt a lemezt fújják. Mint tudjuk.
Nem sajnállak.
Azok szoktak tulajdonként beszélni a gyerekükről, amihez az apának semmi köze.
Ja és az elhagyott bosszúszomjas nők is ezt a lemezt fújják. Mint tudjuk.
Nem sajnállak.
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 14:47:48
@Bati Tamásné:
Miért mit írtam?
Hogy a hülye klinikai orvos elrontotta a szülést és ezért felelnie kellene?
Tulajdon?
Te hülye vagy!
Egyébként mivel én szültem, elsősorban az enyém a gyermek és másodsorban az apjáé, ez a természetes.
Elhagyott nők?Az a valószínű te jobban tudhatod mint én, milyen elhagyottnak lenni:DD
Nem is kell sajnálnod!
Olyan buziszagod van!
Miért mit írtam?
Hogy a hülye klinikai orvos elrontotta a szülést és ezért felelnie kellene?
Tulajdon?
Te hülye vagy!
Egyébként mivel én szültem, elsősorban az enyém a gyermek és másodsorban az apjáé, ez a természetes.
Elhagyott nők?Az a valószínű te jobban tudhatod mint én, milyen elhagyottnak lenni:DD
Nem is kell sajnálnod!
Olyan buziszagod van!
kovego 2010.05.25. 14:48:36
@kispista: ahogy az az orvos is felelőtlen, aki megindít egy szülést az ügyeleti idejében, mert nem akar munkaidő kívül bejönni, vagy teszem azt a síeléséből haza jönni.
így van, a komplikációt nem lehet kizárni, ilyenkor hívnak mentőt, vagy mennek be a kórházba, de ahogy írta valaki fentebb a kórházban úgy fogadják őket mint a pestisest, vagy a konkrét esetben az anyát másik kórházba akarják vinni, mint a babát!
ez nem divat!!! azt kéne megértenetek, hogy az otthon szülést választó nők nem divatból választják az otthonukat, hanem azért mert a legjobbat akarják a babának (ne vágják egyből a köldök zsinórt, ne csutakolják le egyből a gyereket, ne válasszák el több órára az újszülöttet tőlük, stb)
ha ezeket megvalósítanák az egészségügyben (ehhez plusz pénz sem kell!!!), és az orvos csak akkor jönne be, ha tényleg baj van, és nem okoskodna bele a spontán szülésbe, akkor sokkal többen bemennének
így van, a komplikációt nem lehet kizárni, ilyenkor hívnak mentőt, vagy mennek be a kórházba, de ahogy írta valaki fentebb a kórházban úgy fogadják őket mint a pestisest, vagy a konkrét esetben az anyát másik kórházba akarják vinni, mint a babát!
ez nem divat!!! azt kéne megértenetek, hogy az otthon szülést választó nők nem divatból választják az otthonukat, hanem azért mert a legjobbat akarják a babának (ne vágják egyből a köldök zsinórt, ne csutakolják le egyből a gyereket, ne válasszák el több órára az újszülöttet tőlük, stb)
ha ezeket megvalósítanák az egészségügyben (ehhez plusz pénz sem kell!!!), és az orvos csak akkor jönne be, ha tényleg baj van, és nem okoskodna bele a spontán szülésbe, akkor sokkal többen bemennének
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 14:53:46
Bati Tamásné 2009.07.03 13:36:24
"Amikor kedden kidudáltam a Matizból a nagy Audira, nekem azt ígérte a szimpatikus fiatalember, hogy jól megkefél majd, ha nagyon dugálgatok. De sajnos nem lett belőle semmi mert velemi volt a Bati, aki mindig morci, ha kedves vagyok a férfiakhoz. :-("
Ezt te írtad.
:DDDDD
sajnálom a férjedet!
"Amikor kedden kidudáltam a Matizból a nagy Audira, nekem azt ígérte a szimpatikus fiatalember, hogy jól megkefél majd, ha nagyon dugálgatok. De sajnos nem lett belőle semmi mert velemi volt a Bati, aki mindig morci, ha kedves vagyok a férfiakhoz. :-("
Ezt te írtad.
:DDDDD
sajnálom a férjedet!
átlátó 2010.05.25. 15:06:10
Van még ehhez hasonlóan ilyen félkegyelmű, megrögzött, az eljárásaihoz eszelősen ragaszkodó "mester". A legsúlyosabb betegségeket is mindenáron a talp nyomkodásával, na jó, legyen masszírozás akarja véglegesen meggyógyítani. Megérdemli, hogy a nevét leírjam: Vargha Zoltán. Így, doktor nélkül, mert emlékezetem szerint, azt valahogy sose sikerült bizonyítania.
Samuzia 2010.05.25. 15:11:35
@pcr: na elmégy.. a gyerekhez az apának is joga van, és nem egy tárgyról beszélünk, ha nem egy emberről, senkinek nincs joga veszélyeztetni, vagy veszély lehetőségnek kitenni.
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 15:20:53
@Samuzia:
Persze, hiszen erről írtam, egy orvosnak sincs joga veszélynek kitenni a kismamát és a babát, még a kórházban és a klinikán sem!
Az apa joga?
Először is az anya szüli meg a gyermeket, őt táplálja eteti, fürdeti, ő vigyáz rá, egészen 3 éves koráig, ennél szorosabb kötelék nincs.
Kár erről vitázni.
Persze, hiszen erről írtam, egy orvosnak sincs joga veszélynek kitenni a kismamát és a babát, még a kórházban és a klinikán sem!
Az apa joga?
Először is az anya szüli meg a gyermeket, őt táplálja eteti, fürdeti, ő vigyáz rá, egészen 3 éves koráig, ennél szorosabb kötelék nincs.
Kár erről vitázni.
Labancz 2010.05.25. 15:24:07
@pcr: Látom kotorászol! LOL!
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 15:24:13
Winklert meg azt a másik hülyét vegye már le valaki a honlapról!
Samuzia 2010.05.25. 15:25:00
@pcr: Miért? Én tudok olyan apát aki mosdatja eteti a gyermeket vigyáz rá, és persze 50%- ban az ő génjei vanak benne.
Labancz 2010.05.25. 15:25:59
@pcr: Nem baj, én a HP-ket nem viselem el!
Méghogy elősorban a tied a gyerek, másodsorban az apjáé!
Honnan guberáltál olyan pasit magadnak, aki ezt elfogadja?
Váááááááá!
Méghogy elősorban a tied a gyerek, másodsorban az apjáé!
Honnan guberáltál olyan pasit magadnak, aki ezt elfogadja?
Váááááááá!
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 15:27:16
@Samuzia:
Aham és ő is szülte meg, meg ő szoptatta és ő feküdt vele a klinikán, valamint 3 évig otthon is maradt vele az apuci?
Nemtom de nálunk biztosan nem az apja génjeit örökölte, mert a gyerkőc kékszemű.:D
Aham és ő is szülte meg, meg ő szoptatta és ő feküdt vele a klinikán, valamint 3 évig otthon is maradt vele az apuci?
Nemtom de nálunk biztosan nem az apja génjeit örökölte, mert a gyerkőc kékszemű.:D
Samuzia 2010.05.25. 15:27:44
@József István: Nem égő, tudod Hollandiában az orvos készen áll ha mégis be kell avatkozni, és ott az inkubátor is, ezeknél meg a jó Isten, ha baj van. Talán ide ér a mentő...
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 15:29:20
@Labancz:
Szerinted biztosan a spermabankból te nagyokos:D
Szerinted biztosan a spermabankból te nagyokos:D
Samuzia 2010.05.25. 15:30:05
50%ban az apa kromoszómái határozzák meg, és nem az anya privilégiuma csak a gyermek. Ahogy te leírod, a férjed és minden apa csak tenyészbika. Sivár lehet oda haza mi? Te vagy az úrnő, a többiek szolgák...
Samuzia 2010.05.25. 15:33:58
@pcr: Azért mert kirekesztő vagy, a férfiakat semmibe nézed. Tudod van olyan hogy ő van otthon a gyerekkel, mert a felesége jobban keres, nem is egy, miért hiszed azt hogy egy férfi nem tud gyermeket nevelni.
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 15:36:49
@Samuzia:
Na, látod én nem tartanék el egy férfit sem.
Szerintem mégis a legjobb dolga az anya mellett van a gyermeknek, főleg a 0-3 éves kor között.
Szerintem nálatok valószínű fordított felállás lehet, de ezért ne engem hibáztass.
Na, látod én nem tartanék el egy férfit sem.
Szerintem mégis a legjobb dolga az anya mellett van a gyermeknek, főleg a 0-3 éves kor között.
Szerintem nálatok valószínű fordított felállás lehet, de ezért ne engem hibáztass.
Samuzia 2010.05.25. 15:42:22
Szerintem meg nem érted, lehet neked mindened meg van valahol azonban számolni kell a másnapit, és nem rólam van szó, és szeretik egymást, még véletlenül sem hoznák fel kitart el kit. Azt meg elhiszem, de szerintem örülj, hogy találtál egy jó papucsot.
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 15:46:26
@Samuzia:
Véleményem szerint az a férfi a papucs, akit el kell tartani.
A te esetedben a pénz határozta meg azt, hogy ki marad otthon a gyerkőccel, az enyémben szóba sem került a pénz, mert nem a pénz volt a fő szempont, hanem maga a gyermek.
Véleményem szerint az a férfi a papucs, akit el kell tartani.
A te esetedben a pénz határozta meg azt, hogy ki marad otthon a gyerkőccel, az enyémben szóba sem került a pénz, mert nem a pénz volt a fő szempont, hanem maga a gyermek.
Samuzia 2010.05.25. 15:54:02
@pcr: Mert Te megteheted, de nem én rólam van szó, csak ismerős házaspárról, akiknek van egyébként 4 gyerekük. Papucs pedig az aki szó nélkül tűri, hogy terrorizálják az életét, de lezárom, mert ez nem kibeszélő, hanem egy komoly téma, otthon szülés lehetséges, ha van inkubátor, újraélesztő, és orvos is jelen, ahogy ez a sarlatán csinálja úgy nem.
nyitraig 2010.05.25. 16:04:28
Én már nem is értem min megy a vita.
Akinek feles energiája van menjen futni, aki meg nem tudja megemészteni, hogy az anyja kórházban szarta ki és csak ott tudja az élet elindulását elképzelni járjon kórházba.
Ha jól tudom az egészségügyi állapota a magyaroknak hungarikum. Legyünk rá büszkék és ne a holland nyomorhoz mérjük magunkat.
Akinek feles energiája van menjen futni, aki meg nem tudja megemészteni, hogy az anyja kórházban szarta ki és csak ott tudja az élet elindulását elképzelni járjon kórházba.
Ha jól tudom az egészségügyi állapota a magyaroknak hungarikum. Legyünk rá büszkék és ne a holland nyomorhoz mérjük magunkat.
Böszman 2010.05.25. 16:35:16
@nyitraig
"az anyja kórházban szarta ki és csak ott tudja az élet elindulását elképzelni"
Elég beteg ember lehetsz (ha szabad tegeznem...), ha ilyeneket írsz. A szülésnek EGYETLEN értelme és célja van, EGÉSZSÉGESEN világra hozni az újszülöttet. Ha valaki ezt kockáztatja, idióta (és tekintsünk el attól, hogy kórházban is történhetnek tragédiák - hiszen ilyen alapon mi várható otthon?).
Szóval ha valaki a saját gyereke egészségét áldozza föl egy idióta hóbort, vagy (szintén idióta) eszme miatt, az bármit megérdemel - a legnagyobb büntetés lehetősége már amúgy is hatványozottan a levegőben lóg,
"az anyja kórházban szarta ki és csak ott tudja az élet elindulását elképzelni"
Elég beteg ember lehetsz (ha szabad tegeznem...), ha ilyeneket írsz. A szülésnek EGYETLEN értelme és célja van, EGÉSZSÉGESEN világra hozni az újszülöttet. Ha valaki ezt kockáztatja, idióta (és tekintsünk el attól, hogy kórházban is történhetnek tragédiák - hiszen ilyen alapon mi várható otthon?).
Szóval ha valaki a saját gyereke egészségét áldozza föl egy idióta hóbort, vagy (szintén idióta) eszme miatt, az bármit megérdemel - a legnagyobb büntetés lehetősége már amúgy is hatványozottan a levegőben lóg,
margaritt 2010.05.25. 16:43:54
Böszman: hány abortusz van évente, és hány otthonszülés? Az előbbi legális, és társadalmilag elfogadott, a másodikért pedig legszívesebben megköveznék a szülő nőt.
Kicsit képmutató hozzáállás, nem?
Kicsit képmutató hozzáállás, nem?
Böszman 2010.05.25. 17:02:18
Abszolút nincs összefüggés az abortusz és az otthonszülés között.
Az első arról szól, hogy nem akarja megszülni.
A második arról, hogy igen (bármily meglepő). Viszont nem ugyanaz sérülten leélni egy életet (úgy, hogy amúgy egészséges lehetne, csak akik róla döntöttek, felelőtlenül döntöttek), vagy sehogy...
Az első arról szól, hogy nem akarja megszülni.
A második arról, hogy igen (bármily meglepő). Viszont nem ugyanaz sérülten leélni egy életet (úgy, hogy amúgy egészséges lehetne, csak akik róla döntöttek, felelőtlenül döntöttek), vagy sehogy...
Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.05.25. 18:07:11
@Böszman: az otthon szülés gondolatát elsődlegesen az generálja, hogy az ezt választó nő sokkal nagyobb biztonságban érzi magát otthon, mint a kórházban, és valószínűleg nem alaptalanul fél az orvosoktól. Sokan jópár sztorit elmondtak feljebb, választott és ügyeletes orvossal kapcsolatban egyaránt. Azt kéne elfogadni, hogy a szülés nem betegség, sem az anyának, sem a gyereknek. Ha csak kockázata van a komplikációnak, akkor viszont tényleg indokolt kórházba menni már előre, de legalábbis időben.
Mindezt úgy mondom, hogy még nem szültem, de ha ott tartanék, valószínűleg kórházban szeretnék szülni, választott orvosnál (remélem, megengedhetem majd magamnak). Egyszerűen azért, mert én ott érezném magam biztonságban. Aztán ki tudja, lehet, hogy a második gyereknél már meggondolom magam. Ha így lesz, biztos, hogy nem alaptalan lesz.
Mindezt úgy mondom, hogy még nem szültem, de ha ott tartanék, valószínűleg kórházban szeretnék szülni, választott orvosnál (remélem, megengedhetem majd magamnak). Egyszerűen azért, mert én ott érezném magam biztonságban. Aztán ki tudja, lehet, hogy a második gyereknél már meggondolom magam. Ha így lesz, biztos, hogy nem alaptalan lesz.
Böszman 2010.05.25. 18:26:13
@Brannagh:
Ez így nagyjából elfogadható.
Ugyanakkor nem gondolom, hogy az otthonszülés lenne a helyes alternatíva ha valaki "fél az orvostól" - mert a szakértő felügyelet elengedhetetlen, nem hiszem, hogy enélkül a szülő anya biztonságban érezné magát...
Szerintem (szinte) bármelyik szakorvos keze alatt nagyobb biztonságban van az ember, mint ilyen sarlatánoknál - nem véletlenül kisebb a csecsemőhalandóság, mint 200 évvel ezelőtt (leszámítva a fejlett gyógyszereket, stb-stb.).
>> Jobb félni, mint megijedni. << Váratlan komplikációk bármikor adódhatnak, és a cél az, hogy az újszülött egészségesen jöjjön a világra. A helyszín és az elvek ilyenkor húszadrendű dolgok. Az egész vitát egyébként valószínűleg a rossz bánásmód, a gyenge egészségügy és az időnként hibázó orvosokról szóló hírek és rémhírek szülik. Ha ezek megszűnnének, az egész probléma nem lenne.
Na, többször már nem szólok hozzá (remélem - általában tudom tartani a szám)... :D
Ez így nagyjából elfogadható.
Ugyanakkor nem gondolom, hogy az otthonszülés lenne a helyes alternatíva ha valaki "fél az orvostól" - mert a szakértő felügyelet elengedhetetlen, nem hiszem, hogy enélkül a szülő anya biztonságban érezné magát...
Szerintem (szinte) bármelyik szakorvos keze alatt nagyobb biztonságban van az ember, mint ilyen sarlatánoknál - nem véletlenül kisebb a csecsemőhalandóság, mint 200 évvel ezelőtt (leszámítva a fejlett gyógyszereket, stb-stb.).
>> Jobb félni, mint megijedni. << Váratlan komplikációk bármikor adódhatnak, és a cél az, hogy az újszülött egészségesen jöjjön a világra. A helyszín és az elvek ilyenkor húszadrendű dolgok. Az egész vitát egyébként valószínűleg a rossz bánásmód, a gyenge egészségügy és az időnként hibázó orvosokról szóló hírek és rémhírek szülik. Ha ezek megszűnnének, az egész probléma nem lenne.
Na, többször már nem szólok hozzá (remélem - általában tudom tartani a szám)... :D
Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.05.25. 19:12:39
@Böszman: az lenne a tökéletes alternatíva, ha az orvos házhoz is menne, és opció lenne az orvosos otthon szülés választása. És nem borítékért, hanem azért, mert x éve fizetem a tb-t.
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 19:14:26
@Samuzia:
Terror?
Olyan baromságokról szónokolsz.
Szerintem az a papucsférj, aki otthon ül és elnézi, hogy a felesége tartsa el.Kivéve, hogyha hirtelen bekövetkezett munkanélküliségről, rokkantságról van szó.
Egyébként az én szememben az eltartott férj nem különb egy hímringyónál.
Nekem is volt barátnőm, akinek a férje maradt otthon gyeden, aztán szépen elváltak, mert anyuci 5-ször többet keresett a férjénél és apuci nem volt elég fejlődőképes, míg ő otthon a gyerkőcöt fürdette este a felesége vacsorával egybekötött tárgylásokra járt.
Apuci elkezdett féltékenykedni és kész is volt a baj.
A papi addig volt jó , míg pelenkázott, fürdetett, etetett otthon, azután mikor a gyerkőc elérte a 3 évet már nem volt szükség rá otthon.
Terror?
Olyan baromságokról szónokolsz.
Szerintem az a papucsférj, aki otthon ül és elnézi, hogy a felesége tartsa el.Kivéve, hogyha hirtelen bekövetkezett munkanélküliségről, rokkantságról van szó.
Egyébként az én szememben az eltartott férj nem különb egy hímringyónál.
Nekem is volt barátnőm, akinek a férje maradt otthon gyeden, aztán szépen elváltak, mert anyuci 5-ször többet keresett a férjénél és apuci nem volt elég fejlődőképes, míg ő otthon a gyerkőcöt fürdette este a felesége vacsorával egybekötött tárgylásokra járt.
Apuci elkezdett féltékenykedni és kész is volt a baj.
A papi addig volt jó , míg pelenkázott, fürdetett, etetett otthon, azután mikor a gyerkőc elérte a 3 évet már nem volt szükség rá otthon.
Állítsuk meg a ......... 2010.05.25. 19:24:26
A nőgyógyászoktól való félelem nem véletlenül alakul ki az emberben.
A sok műhiba amit elkövetnek nem írható a "kevés" fizetésük számlájára.
Hiába van az ember jól felszerelt, beműszerezett helyen, ha az emberi tényező hibádzik.
Ott a sok ventriculo shunt-ös kisbaba, nem kellene, hogy ilyen sokan legyenek, egész életükben a gyomrukba vezetik a felesleges agyvizet.
Ismerek egy házaspárt a kisfiúk, mert 16 éves kora ellenére kisfiúnak mondható már túl van vagy 40 műtéten, a körülötte levő világból annyit fog fel mint egy kétéves, viszont akkora fájdalmakkal bírkózik, hogy csoda az a 16év amit eddig is megélt.Az élete egy végtelennek tűnő pokol.
Ő is klinikán született, orvosi műhiba következtében fellépő oxigénhiányos állapot okozta a bajt.
A sok műhiba amit elkövetnek nem írható a "kevés" fizetésük számlájára.
Hiába van az ember jól felszerelt, beműszerezett helyen, ha az emberi tényező hibádzik.
Ott a sok ventriculo shunt-ös kisbaba, nem kellene, hogy ilyen sokan legyenek, egész életükben a gyomrukba vezetik a felesleges agyvizet.
Ismerek egy házaspárt a kisfiúk, mert 16 éves kora ellenére kisfiúnak mondható már túl van vagy 40 műtéten, a körülötte levő világból annyit fog fel mint egy kétéves, viszont akkora fájdalmakkal bírkózik, hogy csoda az a 16év amit eddig is megélt.Az élete egy végtelennek tűnő pokol.
Ő is klinikán született, orvosi műhiba következtében fellépő oxigénhiányos állapot okozta a bajt.
Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.05.25. 19:26:39
@pcr: hűha. Na ezért gondolják sokan, hogy nincs női egyenjogúság. Az ilyen kommentek sem erősítik épp a pozitív benyomást.
-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2010.05.25. 22:27:10
@Bisztő Gyalla:
köszönöm hogy kétszer is megtiszteltél a kommenteddel:-)
csak mellesleg jegyzem meg, ez az én posztom,de szily elfelejtett nevemen megemliteni:-(
szar mi?de legalább én találtam ki:-)
köszönöm hogy kétszer is megtiszteltél a kommenteddel:-)
csak mellesleg jegyzem meg, ez az én posztom,de szily elfelejtett nevemen megemliteni:-(
szar mi?de legalább én találtam ki:-)
Az Alföld 2010.05.25. 23:32:21
Ehelyett a kórházas-otthonszüléses-méhlepényes téma helyett inkább vicces kommentek kellenének erről a - sztem nem rossz hanem egyszerű de jó- képviccről.
Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2010.05.26. 08:37:24
@bobolysz@: Engemem se mindig említettek meg, de volt olyan eset is, amikor ennek örültem.
Móg 2010.05.26. 10:06:41
@kovego:
tisztelt @kovego
szóval arról irtam amit az index eredeti cikkében közölt
ugy kezdtem,hogy az un. szóvicc durva,igy kissé tuloztam is
szerintem te sem voltál ott
Életszerű az,hogy a mentősők külön akarják elszállitani az oxigénhiányos gyereket és az anyát?
Vagy az ,hogy egy g.ágnes nevű nőt kitaláltak a mentősök,
aki otthon szüleszt,de ha baj van,mert esetleg hülye az egészhez,
mentőt hiv és kórházba küldi a gyereket,ahol szerinte csak hülye felkészületlen,gyerekkipréselő,anyagyálázó szemetek vannak.
nem mentegetem az állami egészségügyet.
három fiam van.
a lányom azért született életképtelenül mert két kórházban is eltolták a dolgot{akit mellesleg Annamáriának hivtak}
egyetértek ha akar szüljön otthon a hölgy,hiszen ez az egész fejlett világban bevett szokás.
csak ehhez ne válasszon olyan szinte már Teréz anyaként misztifikált g.ágnest,aki az első komplikáció után mossa kezeit.
tisztelt @kovego
szóval arról irtam amit az index eredeti cikkében közölt
ugy kezdtem,hogy az un. szóvicc durva,igy kissé tuloztam is
szerintem te sem voltál ott
Életszerű az,hogy a mentősők külön akarják elszállitani az oxigénhiányos gyereket és az anyát?
Vagy az ,hogy egy g.ágnes nevű nőt kitaláltak a mentősök,
aki otthon szüleszt,de ha baj van,mert esetleg hülye az egészhez,
mentőt hiv és kórházba küldi a gyereket,ahol szerinte csak hülye felkészületlen,gyerekkipréselő,anyagyálázó szemetek vannak.
nem mentegetem az állami egészségügyet.
három fiam van.
a lányom azért született életképtelenül mert két kórházban is eltolták a dolgot{akit mellesleg Annamáriának hivtak}
egyetértek ha akar szüljön otthon a hölgy,hiszen ez az egész fejlett világban bevett szokás.
csak ehhez ne válasszon olyan szinte már Teréz anyaként misztifikált g.ágnest,aki az első komplikáció után mossa kezeit.
Móg 2010.05.26. 10:20:02
Ó mélyen tisztelt@kovegó
Ha egy anya ugy dönt,hogy születendő gyereke a legnagyobb
életeséllyel otthon születik,akkor baj esetén hivjon másik vajákos asszonyt,de ha már mentőhöz.kórházhoz folyamodik legalább ne szapulja azt
Ha egy anya ugy dönt,hogy születendő gyereke a legnagyobb
életeséllyel otthon születik,akkor baj esetén hivjon másik vajákos asszonyt,de ha már mentőhöz.kórházhoz folyamodik legalább ne szapulja azt
Rocinante 2010.05.26. 10:29:58
Ó @kovego Úr
Egyetértek
ha a hölgy ugy dönt,hogy születendő gyermeke otthon-szülve van a legnagyobb biztonságban,ám tegye.
Baj esetén azonban hivjon másik vajákos-asszonyt,vagy ha mégis mentőhöz-kórházhoz fordul legalább ne szarja-szapulja azt
Egyetértek
ha a hölgy ugy dönt,hogy születendő gyermeke otthon-szülve van a legnagyobb biztonságban,ám tegye.
Baj esetén azonban hivjon másik vajákos-asszonyt,vagy ha mégis mentőhöz-kórházhoz fordul legalább ne szarja-szapulja azt
-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2010.05.26. 19:23:26
@Bisztő Gyalla: óóóóóó
igy mán más a fekvése a dolgok állásának
igy mán más a fekvése a dolgok állásának
Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2010.05.26. 21:12:32
@bobolysz@: Hát ez most félreérthető volt. Mármint, amit írtam. Nem akartam célozgatni.
janus barát 2010.05.27. 11:20:34
Angol-magyar (vegyes) találós kérdés:
Who?What? Tojás Vein = Miki egér
Who?What? Tojás Vein = Miki egér
janus barát 2010.05.27. 11:22:27
jó, tehát az elejét felcserélve írtam, mert az úgy Kimi egér :S
-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2010.05.29. 13:50:33
@Bisztő Gyalla:
dehogymá!
én voltam félreértve
az igy má más az azt jelentette, hogy akkor nem neheztelek a szilyre
ha téged sem emlegetnek akkor az nekem se lehet ciki:-)
tehát nem is vettem célozgatásnak hanem te a szerdai macska vagy én meg a keddi aki benéz a csőbe és ezér nem láttyuk egymást:-)
dehogymá!
én voltam félreértve
az igy má más az azt jelentette, hogy akkor nem neheztelek a szilyre
ha téged sem emlegetnek akkor az nekem se lehet ciki:-)
tehát nem is vettem célozgatásnak hanem te a szerdai macska vagy én meg a keddi aki benéz a csőbe és ezér nem láttyuk egymást:-)
wordjoke 2010.07.14. 20:35:31
levenbula?
Az utolsó 100 komment: